Mattilbudet i barnehagen

Her er et info-skriv om mattilbudet i barnehagen :)

Til alle måltidene serverer vi melk og/eller vann.

Frokost:
Medbrakt matpakke.

Lunsj: Vi varierer lunsjtilbudet fra dag til dag.
En dag i uka lager/serverer vi havregrøt med oppskåret frukt, sukker og kanel som topping
Èn dag i uka får vi levert varm mat fra miljøhuset Gnisten. De lager barnevennlig og næringsrik mat.
Èn dag i uka lager/serverer vi et enkelt og næringsrikt måltid.
To dager i uka får barna et brødmåltid.

Brødmåltidene består av grovbrød med 52% grovhetsgrad og vi supplerer med Wasa husmann knekkebrød. Vi varierer med følgende påleggssorter: norvegia, fløtemysost, baconost, kaviar, makrell i tomat, krydderost, leverpostei, salami, haugpølse (svartpølse), kylling/kalkunfilet, servelat, egg, fiskepudding, agurk, paprika, tomater og majones.

Ettermiddagsmaten:
Knekkebrød eller grovbrød med pålegg + oppskåret frukt

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pr. i dag betaler foreldre 350 kr i kostpenger hver måned i tillegg til betaling for barnehageplassen.
I tillegg tar de med frukt èn gang i uka som skjæres opp til alle og serveres til ettermiddagsmaten.